Utilizam fisiere de tip cookie pentru a va oferi o experienta de navigare cat mai buna, pentru a dezvolta functii noi in social media si pentru a analiza traficul site-ului. Vă informam ca ne-am actualizat politicile pentru a integra acestea si in activitatea curenta pe deltakits.ro la cele mai recente modificari propuse de Regulamentul (UE) 679/2016 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date. Va rugam sa selectati daca sunteti de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

 

 

Oferta Speciala


» Repararea incalzirii lunetei
Despre repararea dezaburitorului de la luneta

 

Cum se repara dezaburitorului lunetei?

Cand vorbim de reparatie de dezaburire luneta de regula ne gandim la relipirea contactului, numit in popor „papuc”. Se intampla des sa se dezlipeasca accidental in timpul spalarii lunetei sau a diferitelor lucrari in jurul lunetei (se inlocuieste luneta, se demonteaza elementele de tapiterie din jurului lunetei, se aplica folii, etc.)

In primul rand cand ai de lipit papucul verifica daca reteaua in mod general este intr-o stare buna. Daca este uzata, cu firele intrerupte pe alocuri, avertizeaza clientul ca s-ar putea sa nu functineze dupa ce lipesti, si ca acum nu poti verifica asta.

Verifica coninuitatea si la celalalt papuc sa nu ai surprize.  Verifica continuitate cu multimetru intre celalalt papuc si reteaua de dezaburirie.

Daca reteaua este buna, clientul te asigura ca inainte de a cade papucul a functionat bine, apuca-te de treaba.

De regula ai de demontat tapiteria din jurul lunetei pentru a avea acces la locul in care vei lipi papucul.

Sunt cazuri cu nu ai acces. Sunt anumite luneta (la combi-uri si HB se intampla) ca locul unde este lipit papucul de luneta sa nu fie accesibil, doar daca se taie luneta de pe masina. Aici intervine costul lunetei. Daca merita sa se taie si sa-l repari sau mai bine isi cumpara alta luneta.

Daca ai papucul vechi, e bine, daca nu trebuie sa-ti faci rost de unul. Si daca se poate de unul care poate fi conectat la mufa cablului. Poti sa ceri de la cei care inlocuiesc lunete, ei le arunca papucurile ramase pe cablu.

Presupunem ca ai papucul, sau ai unul care se potriveste:

  • indepartezi de pe papuc cositorul. Ori incalzesti la flacara si indepartezi cu perie de sarma ori polizezi. Important este ca papucul sa fie curat, fara cositor, si partea care se va lipi de luneta sa fie perfect dreapta, sa se aseze perfect pe sticla.
  • verifici reteaua de dezaburire: cat de afectat este. Este posibil ca inaintea ta sa mai incercat si altul si acolo unde trebuie sa pui papucul nu mai este urma de pasta de argint pe supfata mare. Daca depaseste 5-7 cm patrati reparatia este nesigura.

Te linistesc insa, de regula nu este distrusa acel loc si poti lipi inapoi papucul.

  • degresezi ambele parti: papucul si locul unde vei lipi inapoi.
  • lipirea fizica o faci cu adeziv destinat a lipi metal pe sticla. Iti recomandam cel de la Innotec (Aerobond este numele): este foarte puternic si foarte rapid. Dar are si Loctite produs pt acest scop. Adevizul este un bicomponent: pui doar cat este necesar din lichid pe sticla si din pasta pe papuc. Asezi papucul la locul lui si tii cateva secunde apasat. Dupa acesta poti grabi uscarea cu suflanta cu aer cald incalzind pana la cald. Nu incazli sa fie fierbinte sticla, pentru ca acesta temperatura nu te mai ajuta: se va dezlipi in loc sa se intareasca.
  • Dupa 10 minute verifica daca a facut priza. Poti sa dai cu Argint. Agiti bine inainte si dai cu aplicatorul sau pensula in jurul papucului, si pornind de la papuc dai si peste argintul de fabrica cate 3-4 cm in ambele directii. Si dai si peste papuc.
  • Incalzesti usor (doar pana ce este cald bine sticla, nu si fierbinte). Lasi 5 minute si daca pasta si-a schimat culoare inseamna ca s-a uscat.
  • Mai dai un strat dupa acesta, fiind foarte atent sa fie multa pasta chiar in jurul papucului. Usuci din noi.
  • Dai si al treilea strat si usuci.
  • Pune pasta de argint cat trebuie, nu te zgarci le ea pentru ca iti va parea foarte rau, vezi mai jos de ce.
  • Dupa acesta poti verifica daca functioneaza. Prima data masori cu multimletru conductivitatea, dupa care pui contact si pornesti de la buton.
  • Dupa pornire stai cu ochii atent pe papucul tocmai lipit, cca 30 de sec. Daca nu scoate fum deloc insaemna ca ai procedat corect.
  • Daca dupa pornire vezi o usoara adiere de fum, opresti rapid de la buton, pentru ca altfel dupa un minut vei avea de cumparat o luneta clientului. Daca face fum inseamna cu ceva ai gresit si conductivitatea nu este suficienta. Fumul este pentru ca curentul se conduce doar intr-un loc foarte ingust si in scurt timp asa de tare se va incalzi acolo incat va exploda luneta.
  • Problema in acest caz de regula este ca ori ai pus prea putin argint ori nu l-ai uscat suficient. Poate fi si faptul ca nu ai indreptat papucul acolo unde trebuie sa se culce pe sticla, motiv pentru care pasta de argint nu a refacut traseul rezistentei.
  • Daca vezi ca face fum, opresti rapid si o iei de la inceput. Incearca sa stergi pasta de argint, cu o laveta cu alcool. Daca nu mai poti sterge, trebuie sa dezlipesti si sa incepi din nu. Incalzesti de acesta data mai tare luneta, pana ce cu un patent tras usor papucul se va dezlipi. Atentie cum incalzesti, nu topi lucruri din jur. Indepartezi pasta de Ag pusa pe papuc, de pe luneta indepartezi cu o lama de razuit adezivul (atentie sa nu zgarai arginutul de pe luneta), indepartezi de pe luneta arginutul si o iei de la inceput.

Dar inainte mai citeste acesta pagina sa vezi ce ai gresit mai inainte.

  • Daca nu scoate fum dar nici nu functioneaza, verifica continuitatea cu multimetru. Daca curentul trece de pe papuc pe retea, dar nu functioneaza verifica continuitate intre cele doua contacte (papuci). Daca nu este continuitate inseamna ca ori si celalalt papuc are probleme, ori reteaua este intrerupta peste tot.

Asa arata contactul refacut corect.

 

 

Cum procedez daca am de reparat fire intrerupte?

 

In primul rand verifica daca ai curent la fire. Daca nu vine curent este treaba electricianului, tu vei putea interveni dupa ce s-a remediat si ai curent la fire.

Daca ai curent la fire, verifica starea generala a retelei de dezaburirie.

Uita-te atent din afara si analizeaza culoarea firelor. Daca vezi pe alocuri diferente de culoare sau nuanta, poate insemna ca firele sunt intrerupte. Firele pot fi intrerupte din cauza ca s-au zgariat/frecat cu diferite obiecte de sub luneta sau din cauza ca s-a indepartat de pe luneta stickere sau folii. Sau evident din cauza ca luneta s-a curatat cum nu trebuia: frecand peste fire si nu dealungul firelor.

Daca constati diferente de culoare/nuanta pe fire, ia un multimetru si masoara conductivitatea in acel loc. Sa vezi daca nu sunt cumva intrerupte.

Daca gasesti mai multe intreruperi si pe distante de peste 3 cm, las-o balta. Nu te ocupa, pentru ca exista riscul sa lucrezi mult la aceasta luneta si sa castigi doar un client nemultumit.

Daca intreruperile pe retea sunt numeroase (peste 5-6) si lungi (peste 3 cm) este vorba de uzura generala a retelei si nu de intrerupere accidentala cauzata de o zgaraire sau frecare de un obiect dur.  In cazul in care te apuci sa repari o retea uzata, trebuie sa te pregatesti ca dupa o zi-doua sa-ti vina clientul inapoi cu reclamatie.

Ce se intempla? Refaci conductivitatea la un fir subtiat, tine cateva zile dupa care in sarcina cedeaza intr-un alt loc unde este mai subtire. Pui si acolo pasta de Ag, dupa care cedeaza intr-un alt loc. Asta pentru ca in general firele sunt subtiate si nu rezista in sarcina (cand pornesti si trebuie sa se incalzeasca).

In consecinta, poti repara cu succes fire de dezaburitor doar daca starea generala este foarte buna (inspectezi vizual din afara, verifici culoarea firelor) si intreruperea este cauzata de o anumita intamplare (o cutie mare s-a frecat de luneta la un combi, sau nasturele hainelor indesate sub luneta la un sedan a intrerupt un fir). Evident si varsta masinii iti da indicii ca merita sau nu sa te incumeti.

Mai trebuie sa avertizezi clientul ca reparatia va fi vizibila: pasta de Ag care vei pune are o culoare argintie (odata ce e din argint...) si nu vei putea reface la fel de subtire. Tu va trebui sa faci mai gros acolo unde s-a intrerupt.

 La refacerea firului:

  • degresezi locul respectiv cu prosop de hartie imbibata in alcool tehnic sau izopropilic. Nu

 

  • folosi diluant, poate sa atace partea buna a firelor. Intodeauna stergi dealungul firelor.
  • amesteci bine continutil fiolei de Ag, agiti bine fiola.
  • pui banda adeziva de hartie pe langa locul unde trebuie sa dai cu pasta de Ag: un rand deasupra si altul de sub unde vei pune argintul astfel incat locul de incarcat sa ramana liber. Asa sa pui benzile adezive incat se fie un pic mai gros argintul acolo decat firul de fabrica.
  • dai cu pasta de argint (daca aplicatorul sa uscat, poti folosi o pensula foarte subtire). Usuci cu suflanta cu aer cald (se usca rapid) si mai dai un strat. Usuci si acesta. Dupa care masori conductivitatea cu multimetrul. Daca este Ok, dai jos benzile adezive si poti porni incalzirea, poti testa: pui sub luneta ceva care abureste (un pahar cu apa fierbine de ex.).
MjdmZmE1Z